סקירת פיתוחים של חומרים ומוצרים חדשים לענף הבנייה והתשתיות מהעולם 2020-2021

בטון הינו חומר חיוני בפרויקטים תשתיתיים רבים בתקופתנו, אך יש לו השפעה מזיקה בתהליכי הייצור על הסביבה. ברחבי העולם נעשים מאמצים לפתח טכניקות ותהליכים חדשים להפחתת ההשפעות הסביבתיות של הבטון.

על פי דיווח משנת 2018 מבית Chatham, מיוצרים מעל 4 מיליארדי טון בטון בשנה והמהווים כ- 8 אחוז מפליטות ה- CO2 העולמיות. לכן ברחבי העולם נעשים מאמצים לפתח טכניקות ותהליכים חדשים להפחתת ההשפעות הסביבתיות של הבטון ובחינת אלטרנטיבות. מוקדם יותר החודש הודיע חברת ​​Boral– חברה אוסטרלית המתמחה בחומרי בנייה ובנייה – על השקת שותפות לחמש שנים עם האוניברסיטה הטכנולוגית סידני (UTS) וזאת במטרה "להאיץ את המחקר בנוגע לחומרים ולמוצרים ברי קיימא' הפיתוח והמסחור של בטון בעל השפעה מזהמת פחותה."

דוגמא נוספת ניתן למצוא ב בחברה StoneCycling המבוססת על הולנד. לחברה מוצר חדש בשם: "WasteBasedBricks" המיוצר מ "60% פסולת" ו"מתאים לחלל פנים וחוץ. "

בבריטניה פיתחה קבוצת DB את Cemfree, חומר נטול מלט לבטון קונבנציונאלי ומשמש כחומר פורץ דרך בטכנולוגיית בטון דל פחמן.

בחומרים מסורתיים כמו במבוק ועץ משתמשים לרוב בפרויקטים בעלי אופי בר-קיימא, ואילו חברות גדולות כמו Bouygues Construction U.K בבריטניה, מחפשות פתרונות באמצעות צבעים "ידידותיים" שיוכלו להיטייב עם איכות האויר שלנו – מומלץ לקרוא עוד כאן.

חברה נוספת הפועלת בתחום מוצרי בנייה בת קיימא היא Kenoteq, סטארט-אפ שהחל במעבדות ובמחקר באוניברסיטת Heriot-Watt, שבאדינבורו, בבריטניה. החברה הצליחה לייצר לבנת בנייה, מ- 90% פסולת בנייה והריסה ממוחזרים.

נראה שאנו בדרך לשינוי אמיתי בענף החומרים והמוצרים לענף הבנייה. השינוי כך אני סבורה, כולל ראייה לטווח רחוק, שימוש בפסולות וחשיבה בר קיימא של מוצרים מתכלים ולא מזהמים.

בתמונה:Cemfree

כתבת מקור: https://www.cnbc.com/2020/06/22/as-construction-tries-to-go-green-could-low-carbon-concrete-be-key.html

פרויקטי התחדשות עירונית והתמודדות עם נזקי המלחמה למבנים ותשתיות, מייצרים כמויות אדירות של פסולת בנייה. 
פסולת זו עלולה להוות מפגע כלכלי, סביבתי, נופי, חברתי ובריאותי, אך גם הזדמנות להפקת חומרי גלם חדשים וליצירת מרחבים מקיימים יותר. 
הצטרפו אלי לוובינר בנושא ברביעי הקרוב.
דילוג לתוכן