מרכז התפעול של חברת DOW העולמית הוצף בשטפון הרסני בארה"ב

החברה הציבורית – גלובלית DOW, העוסקת בייצור כימיקלים, סוגי פלסטיק, ותוצרים חקלאיים כבר יותר מ-120 שנה וביותר מ-175 מדינות ברחבי העולם, פתחה לפני כ-3 שנים את הסניף הישראלי באירוע השקה חגיגי במיוחד והיא משתפת פעולה עם תעשיית חומרי הגלם לענף הבנייה הישראלי מזה כמה שנים. החברה חרטה על דגלה את ערכי החדשנות הטכנולוגית והקיימות הסביבתית, ושואפת לפתור באמצעותם את הבעיות הדחופות של האנושות – כולל יצירת אנרגיה ממקורות קיימים, שיפור התפוקה החקלאית ובנייה חכמה ויעילה. Dow עושה זאת באמצעות הטכנולוגיות החדשניות והמתוחכמות ביותר, ומתוך ראייה ומחשבה מדעית ייחודית. (מתוך אתר האינטרנט של החברה בישראל).

לפני שלושה ימים סניף החברה במישיגן שבארה"ב הוצף בגובה של כמטר וחצי. כ- 10,000 תושבים באזור פונו ומתקני הייצור של החברה ותעשיות נוספות נפגעו עד כדי כך שבריכות הנגר התמלאו בשפכים והחברה נאלצה לסגור את הסניף. השטפון החל בשל ימים גשומים במיוחד וסכר שעלה על גדותיו ונפרץ. הרשויות המקומיות באזור מדוחות שהן רואות קשר ישיר למשבר האקלים ועל הקושי שהן מתמודדות בטיפול בתושבים שגם כך אמורים להיות בסגר בבתיהם בשל מגפת הקורונה.

בעוד שבאתר האינטרנט של החברה לא נמצא פרסום על המשבר, בפייסבוק דווקא כן מעדכנת מידי יום החברה את שנעשה בשטח. מה יהיו ההשלכות לגבי אספקת חומרים שונים ביניהם חומרי גלם לענף הבנייה והתשתיות באזור ובכלל? בוודאי נשמע על כך בקרוב.

לכתבה ולתמונות: לחצו כאן.

פרויקטי התחדשות עירונית והתמודדות עם נזקי המלחמה למבנים ותשתיות, מייצרים כמויות אדירות של פסולת בנייה. 
פסולת זו עלולה להוות מפגע כלכלי, סביבתי, נופי, חברתי ובריאותי, אך גם הזדמנות להפקת חומרי גלם חדשים וליצירת מרחבים מקיימים יותר. 
הצטרפו אלי לוובינר בנושא ברביעי הקרוב.
דילוג לתוכן