הפסל שלפניכם הודפס מביו פולימרים במדפסת תלת מימד – חדשנות מ-MIT

מבין מיליארדי טונות הפלסטיק המיוצרים בעולם מאז 1950 מדלקים מאובנים, פחות מ- 10% ממוחזר. פרויקט של MIT בשם Aguahoja פיתח טכנולוגיית הדפסה בתלת מימד מחומרי גלם ברי קיימא והצליח להדפיס בתלת מימד פסל בגובה של 16 מטר שמורכב משילוב של תרכובות אורגניות מפסולת במים, מרכיבי קונכיות שרימפס, תאית מצמחים ופקטין מתפוחים, הפולימרים בחומר החדש יכולים להיות מתוכנתים כך שיוכלו להתפרק לפני שובם לאדמה, למטרות דלק וצמיחה חדשה. המבנה גם מדגים כיצד ניתן לעמוד בתנאי חום ולחות משתנים כולל במקרה של חשיפה לגשמים.

"הרעיון של 'סוף חיים של חומר/מוצר' לא קיים באקולוגיה של חומרים" אומרת מעצבת ופרופסורית נרי אוקסמן שמנהלת את מעבדת החומרים של MIT ומובילה את הפיתוח שלפניכם, אשר זכה בקטגוריית האמנות והעיצוב לשנת 2020 מטעם Fast Company. הצוות מתכנן לפתח בעתיד את הטכנולוגיה כך שיוכל בסופו של דבר לעבור לייצור המוני ולהתחיל להחליף מערכות מסורתיות הנשענות על דלקים מאובנים ועוד.

.

לכתבה המלאה: https://www.fastcompany.com/90488841/this-crazy-sculpture-is-made-by-an-mit-engineered-machine-that-3d-prints-biopolymers-to-replace-plastic

פרויקטי התחדשות עירונית והתמודדות עם נזקי המלחמה למבנים ותשתיות, מייצרים כמויות אדירות של פסולת בנייה. 
פסולת זו עלולה להוות מפגע כלכלי, סביבתי, נופי, חברתי ובריאותי, אך גם הזדמנות להפקת חומרי גלם חדשים וליצירת מרחבים מקיימים יותר. 
הצטרפו אלי לוובינר בנושא ברביעי הקרוב.
דילוג לתוכן