מגפת הקורונה עצרה את הבנייה בזימבבואה בדרום אפריקה

ממשל זימבבואה שבדרום אפריקה, החמיר את הסגר על המדינה בשל מגפת הקורונה COVID-19, האו"ם מזהיר כי זימבבואה עומדת בפני שפע של בעיות הומניטריות, כמו בצורת חוזרת, חוסר במזון וכלכלה קורסת, והיא זקוקה לסיוע בינלאומי. אחד מהאנשים שחשים את הסגר בצורה משמעותית הוא הבחור שבתמונה בשם:טרוור נהר, בן ה- 28, שמוכר חומרי בניין באחת העיירות העניות במדינה.

הוא מבקש שהממשלה תשלם לו כל עוד יש סגר היות והוא אינו עובד כבר מחודש מרץ 2020: "ההשפעה שעומדת בפנינו כרגע היא די גדולה מכיוון שאנחנו כבר לא מוכרים כלל. מקור הכנסותינו נקטע. אז קשה לנו לשרוד".

זוהי דוגמא אחת למדינה שעצרה את השימוש בחומרי גלם לענף הבנייה והתשתיות בעולם, ישנם עוד מדינות באפריקה. בישראל, בשל מגפת הקורונה, נפגעו מפעלי מיחזור פסולת בנייה שלא עבדו כמה שבועות בעוד שישנם מפעלי מיחזור פסולת בנייה שעבדו באופן חלקי. במקרים אחרים, ראינו שפרויקטי תשתיות המשיכו לפעול בעוד שפרויקטי מגורים עצרו לכמה שבועות (בשל חסור בכוח אדם).

מה תהא המשמעות על מחירי חומרי הגלם בעולם בשל המשבר העולמי? ועד כמה המצב העולמי יכול לתמרץ חדשנות בתחום אם בכלל ? – נמשיך ונעקוב.

לכתבה המלאהhttps://www.voanews.com/covid-19-pandemic/zimbabwe-leader-extends-covid-19-lockdown

פרויקטי התחדשות עירונית והתמודדות עם נזקי המלחמה למבנים ותשתיות, מייצרים כמויות אדירות של פסולת בנייה. 
פסולת זו עלולה להוות מפגע כלכלי, סביבתי, נופי, חברתי ובריאותי, אך גם הזדמנות להפקת חומרי גלם חדשים וליצירת מרחבים מקיימים יותר. 
הצטרפו אלי לוובינר בנושא ברביעי הקרוב.
דילוג לתוכן